Gericht reclame maken met SEA reclame

Heb jij een website of webwinkel, maar krijg je niet genoeg bezoekers en klanten? Er is een groot deel aan passieve marketing die je kan doen met je website via een goede SEO strategie. Maar in tandem met dit is er nog één heel sterk middel dat jij tot jouw beschikking hebt: SEA.

SEA staat voor Search Engine Advertising en zoals de naam doet vermoeden zijn dit reclames binnen veel bezochte systemen. SEA is een term die is ontstaan door Google advertenties. Maar tegenwoordig vind je dit soort reclame middelen terug op verschillende platformen. Maar niet alleen op Google zelf vind je de SEA advertenties. Andere websites kunnen namelijk gebruik maken van Google’s reclame netwerk. Bijna alle advertenties die je op websites ziet, gaan via Google advertenties door middel van SEA reclame.

Hoe werkt SEA?

In principe is SEA reclame een soort kleine wedstrijd, waar verschillende bedrijven die reclame willen maken tegen elkaar strijden om uiteindelijk op het scherm van de potentiële klant te verschijnen. Dit gebeurd door middel van microbiedingen. Voorafgaand aan het opzetten van website reclame via Google advertenties geef je jouw budget aan. Vervolgens geef je aan wie jouw doelgroep is. Wanneer iemand uit jouw doelgroep iets gerelateerd aan jouw SEA reclame zoekt, zal er in een fractie van een seconde een bod worden gedaan op die advertentieruimte. Er wordt automatisch voor jou geboden, net als voor de andere geïnteresseerden. Ben jij de hoogste bieder, dan wordt het geboden bedrag (vaak een paar cent) van jouw dagelijkse budget afgeschreven.

Is reclame maken via SEA effectief?

De kracht van SEA reclame bij Google advertenties en op andere platformen is het feit dat je heel gericht jouw potentiële klanten kan vinden. Zie het als volgt: Stel je hebt een winkel in een winkelstraat en je verkoopt schoenen. Wat nou als je in plaats van te flyeren en reclameborden neer te zetten, informatie zou hebben over het koopgedrag van de mensen in de winkelstraat. Met een blik kan je zien wie interesse zou hebben in het kopen van nieuwe schoenen, en ook wie dat juist niet heeft. Vervolgens kan je persoonlijk al deze potentiële klanten een reclamebericht sturen.

Dit is de kracht van goede website reclame via SEA reclame. En dat alles voor een minimaal bedrag per klant.

Op welke platformen is SEA reclame beschikbaar?

Als het gaat om SEA reclame is er één platform dat iedereen wel kent: Google advertenties. Deze advertenties vind je niet alleen op Google, maar ook op heel veel andere websites. Google is namelijk het grootste reclame platform ter wereld. Kort daarachter volgen een aantal andere goede SEA reclame opties. Zo kan je ook heel persoonlijk reclame maken op bijvoorbeeld Facebook. Het handige aan dit platform is, is dat je gebruikers op een nog persoonlijkere manier kan benaderen. Een combinatie van beiden levert spectaculaire resultaten op.

Platformen die wij inzetten voor SEA: