Social Media Beheer
Je kan er van houden of niet, maar één ding is zeker: je kan niet meer om social media heen. Bijna iedereen van jong tot oud zit er op. Het anekdotische bewijs dat je één persoon kent die er niet op zit, is al een bewijs van hoe succesvol het is.
Voor bedrijven biedt dit dan ook een uitgelezen kans om reclame te maken en aan klantenbinding te doen. Het was voor een bedrijf namelijk nog nooit zo toegankelijk om klanten zo persoonlijk aan te spreken en te binden. Maar wil je dit goed doen, dan is er een zekere vorm van Social Media management nodig. Dit is niet iets dat je in een vrij kwartiertje per dag kan doen, dit is iets waar een grootschalig plan voor opgezet moet worden.
Wij van Creative Team weten dat jij als bedrijf hier eigenlijk helemaal geen tijd voor hebt. Jij wil je gewoon bezig houden met waar het echt om gaat, jouw diensten en producten leveren. Daarom bieden wij Social Media beheer aan. Met Social Media beheer gaat een persoonlijke Social Media manager aan de slag om voor al jouw verschillende Social Media platformen een geschikte strategie op te zetten, en natuurlijk om deze uit te voeren.
Voordelen van Social Media management
Zoals je weet zijn er verschillende Social Media platformen. De bekendsten op dit moment zijn Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat. Ieder platform heeft zo zijn eigen opzet en stijl. Wil jij jouw klanten aanspreken op dit soort platformen, dan moet je wel de ’taal’ van het platform spreken. Want uiteindelijk is niets zo pijnlijk en ineffectief als een verkeerd ontvangen Social Media bericht.
Een Social Media manager weet precies wat werkt en wat juist niet werkt op alle platformen. Dit komt omdat onze managers hier niet alleen in getraind zijn, ze hebben er ook nog eens heel veel ervaring mee. Het grootste voordeel naast de tijd die je overhoud omdat je gebruik maakt van Social Media beheer is het feit dat je jouw klanten effectief kan benaderen.
Een goede Social Media Manager zoals die van ons verdienen hun geld dan ook dubbel terug, en soms zelfs meer. Uit onderzoek is gebleken dat huidige klanten die bedrijven volgen op Social Media, tot wel 80% sneller terugkomen bij dit merk.
Hoe gaat een goede Social Media manager te werk?
Om te beginnen is het belangrijk om jouw doelgroep vast te stellen. Een groep tieners benader je anders dan een groep 50+ers. Zodra we dit weten kunnen we gaan kijken welke Social Media platformen interessant zijn voor jouw website. Natuurlijk wil je actief zijn op alle platformen, maar sommigen zijn nou eenmaal aantrekkelijker dan anderen afhankelijk van jouw doelgroep.
Vervolgens zullen wij als Social Media beheer een plan uit stippelen om een zo effectief mogelijk marketing beleid op te stellen. Hierbij houden we natuurlijk rekening met jouw bedrijf en jouw waarden en normen. Want alhoewel het belangrijk is om een Social Media platform goed te benaderen, is een eigen identiteit nog vele malen belangrijker.